loading...
آموزشی-تفریحی
sky بازدید : 255 شنبه 28 اسفند 1395 نظرات (0)

بهترین خواننده های زن جهان

۱- ویتنی هیوستون

خواننده پاپ، هنرپیشه و مدل آمریکایی در ۹ آگوست سال ۱۹۶۳ به دنیا آمد و در ۱۱ فوریه ۲۰۱۲ از دنیا رفت. در سال ۲۰۰۹ رکورد جایزه دارترین هنرمند زن تاریخ در کتاب رکوردهای گینس به نام ویتنی هیوستون ثبت شد.او در دوران فعالیت های هنریش بیش از ۴۱۵ جایزه دریافت کرد.

 

 

۲- ماریا کری

ماریا در  ۲۷ مارس ۱۹۷۰در لانگ آیلند نیویورک به دنیا آمد. او خواننده، ترانه‌سرا، بازیگر، تولیدکننده و نیکوکار اهل آمریکا است. ماریا کری تا کنون بیش از ۲۰۰ میلیون فروش در سرار دنیا داشته است که او را در فهرست پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی تاریخ قرار می‌دهد. در سال ۲۰۱۲ ماریا کری در فهرست «۱۰۰ زن برتر موسیقی» شبکهٔ وی‌اچ‌وان در رتبهٔ دوم قرار گرفت

 

۳-سلین دیون

سلین دیون، با نام کامل سلین ماری کلودت دیون (به فرانسوی: Céline Marie Claudette Dion)، خواننده کانادایی تباری است که در ۳۰ مارس۱۹۶۸ در شارلمانی در کبک به دنیا آمد. این خواننده فرانسوی زبان اولین و دومین آلبوم خود را در سال ۱۹۸۱۱ عرضه کرد، و پس از آن سری دیسک‌های خود را در کبک راهی بازار کرد و بلافاصله به موفقیت رسید. سلین دیون در سال ۱۹۸۳ و با ترانه‌ای با عنوان «از عشق یا از دوستی» در فرانسه شناخته شد.معروف‌ترین ترانه او، تیتراژ پایانی فیلم تایتانیک به‌نام «قلب من ادامه خواهد داد» بود که فیلم، بیش از ۱۰ سال رکورد پرفروش ترین فیلم جهان را در اختیار داشت. سلین دیون تاکنون بیش از دویست میلیون نسخه از دیسک‌های خود را در سراسر دنیا فروخته است.

 

۴- کریستین آگویلرا

کریستینا ماریا اگیلرا (به انگلیسی: Christina María Aguilera) در ۱۸ دسامبر ۱۹۸۰ به دنیا آمد. او خواننده، ترانه سرا، رقصنده، بازیگر و تهیه کننده موسیقی آمریکایی است. او خوانندگی را از کودکی آغاز کرد و با انتشار آلبوم نخستش که همنام خودش بود به موفقیت رسید و تاکنون هجده بار نامزد جایزه گرمی شده است. اگیلرا به عنوان یک پاپ آیکون شناخته می شود و در ابتدای فعالیت هنری‌اش لقب “پرنسس پاپ” و بعد از آن “صدای یک نسل” را دریافت کرد. به دلیل تن صدای منحصر به فرد و قدرت صدایش از وی به عنوان یکی از بهترین آواز خوانان تاریخ موسیقی یاد می‌شود.

 

۵-بیانسه جیزل نولز-کارتر:

بیانسه در ۴ سپتامبر ۱۹۸۱ درهوستون، تگزاس به دنیا آمد، خواننده، ترانه‌سرا و هنرپیشه آمریکایی است. از کودکی در مسابقات مختلف خوانندگی و رقص شرکت کرد و در اواخر دهه ۱۹۹۰ به عنوان خواننده اصلی گروه آراندبی دستینیز چایلد به شهرت رسید.

۶- آرتا فرانکلین

آرتا فرانکلین در ۲۵ مارس ۱۹۴۲ دیده به جهان گشود. خوانندهٔ توانای سبک موسیقی گاسپل، جاز، سول و آراندبی و از مشاهیر بزرگ آواز و موسیقی تاریخ آمریکا است. وی به تنهایی برنده ۲۰ جایزه گرمی بوده است.

۷- ادل لوری بلو ادکینز

در ۵ مه ۱۹۸۸ در بریتانیا به دنیا آمد. بیشتر با لقب هنری‌اش اَدِل شناخته می‌شود خواننده و ترانه‌نویس و بازیگر بریتانیایی است. شهرت جهانی وی بیشتر به دومین آلبوم استودیویی‌اش با نام «۲۱» که در ۲۱ ژانویهٔ ۲۰۱۱ منتشر شد برمی‌گردد. این آلبوم حدود ۳۰ میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروخت.

 

۸- کیتی پری

کاترین الیزابت «کیتی» هادسن (به انگلیسی: Katheryn Elizabeth “Katy” Hudson) در ۲۵ اکتبر ۱۹۸۴ به دنیا آمد که بیشتر با نام هنری‌اش کِیتی پری (به انگلیسی: Katy Perry) شناخته می‌شود؛ خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر اهل آمریکا است. او در نوجوانی از موسیقی غیر مذهبی منع شده بود و با موسیقی گاسپل بزرگ شد. کیتی در سال اول دبیرستان حرفهٔ موسیقی را با نام کیتی هادسن و با انتشار آلبومی با همین نام در سال ۲۰۰۱ آغاز کرد. یک سال بعد به لس آنجلس مهاجرت کرد تا در زمینه موسیقی غیرمذهبی فعالیت کند. او مشترکاً با گروه ماتریکس آلبومی را ضبط کرد که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. او همچنین آلبومی با گلن بالارد ضبط کرد که به خاطر مسائل مربوط به قرارداد، هیچ‌گاه منتشر نشد.

۹- ایمی لی

اِیمی لی هارتزلر (به انگلیسی: Amy Lynn Hartzler)، متولد شده با نام اِیمی لین لی و مشهور به اِیمی لی، (به انگلیسی: Amy Lee) ‏(متولد ۱۳ دسامبر ۱۹۸۱ در شهر ریورساید ایالت کالیفرنیا)، خواننده و آهنگساز آمریکایی بوده و از کودکی نواختن پیانو را آموزش دیده‌است. او یکی از بنیانگذاران و خواننده اصلی گروه راک اونسنس است. این گروه برنده جایزه گرمی شده‌است.

۱۰- تیلور سویفت

تیلور آلیسون سوئیفت (به انگلیسی: Taylor Alison Swift)در ۱۳ دسامبر ۱۹۸۹ در آمریکا زاده شد.خواننده و ترانه‌سرای اهل آمریکا است. او در شهر وایومیسینگ پنسیلوانیا بزرگ شد و در سن چهارده‌سالگی برای پیشرفت در موسیقی کانتری به نشویل تنسی نقل مکان کرد. او قراردادی را با بیگ ماشین رکوردز امضاء کرد و به جوان‌ترین ترانه‌نویس انتشارات موسیقی سونی/ای‌تی‌وی تبدیل شد. او در اکتبر ۲۰۰۶، اولین آلبومش را که نام خودش را برای آن انتخاب کرده بود منتشر کرد. آهنگ «ترانهٔ ما» او را به جوان‌ترین هنرمندی تبدیل کرد که به رتبهٔ اول جدول داغ‌ترین ترانه‌های کانتری رسیده‌است. سوئیفت در سال ۲۰۰۸ نامزد بهترین خواننده جدید در جوایز گرمی سال ۲۰۰۸ شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4375
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 173
  • بازدید امروز : 324
  • باردید دیروز : 976
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 324
  • بازدید ماه : 7,969
  • بازدید سال : 50,609
  • بازدید کلی : 1,775,199